Kawanguzi Derick (práce v zemědelství)
Nakogolo Moureen (není známo)
Bulondo P/s
první stupeň/druhý ročník
matematika
učitelka
skákání přes švihadlo
Ahoj, jmenuji se Stecia, prý jsem zdvořilá. Školní výuka mě velice baví a jsem nerada, když nemohu jít do školy, například kvůli nemoci. Během výuky jsem velmi aktivní. Mám, dá se říci, tvůrčí přístup při hledání odpovědí na otázky, které učitel nadhodí. V pololetí, které nedávno skončilo, jsem v šesti výukových předmětech, které máme, dosáhla 514 bodů z celkového počtu 600. Jsem nerada, když nemohu jít do školy z toho důvodu, že si moji prarodiče nemohli dovolit včas zaplatit školné. Prý jsem zodpovědná. K mým domácím povinnostem patří pomoc s nošením vody. Mám také jistou dávku pěveckého talentu. K mým oblíbeným jídlům patří pečený maniok a ryba s rýží.
Žiji v sedmičlenné rodině, do které patří moji prarodiče z matčiny strany, dále moje teta a další tři děti, kteří jsou moji vzdálenější příbuzní. Moji rodiče se rozešli a maminka trpí duševní poruchou. Bydlíme v cihlovém domě se třemi místnostmi; jeho střecha, již tvoří ocelové pláty, je už starší a v deštivých obdobích k nám začíná prosakovat vlhkost. Jsme rolnická rodina, naše příjmy jsou závislé na úrodě dosažené v tom kterém roce. Máme malý pozemek, na kterém pěstujeme maniok, kukuřici a fazole. V úrodnějších letech se nám daří dosahovat přebytky a část úrody prodávat – takto získané prostředky slouží k financování nákladů na vzdělávání dětí. Příjmy jsou však nízké… Moji prarodiče jsou neradi, když jsme posláni ze školy zpět domů kvůli nemožnosti uhradit školné. Společně pracujeme na zahradě. Moji prarodiče se účastní schůzí a dalších akcí v rámci obce. Jejich největší prioritou pro budoucnost je umožnit nám dětem získat kvalitní vzdělání. S ostatními obyvateli obce vycházíme dobře.
Již od roku 1993 realizuje Arcidiecézní charita Praha (dále Charita Praha) v rozvojových zemích řadu projektů. Největším z nich je program Adopce na dálku®, jehož cílem je poskytování vzdělávání a zdravotní péče nejchudším dětem, stejně tak podpora širších komunit (jak obyvatel, tak místního prostředí, okolí a vybavenosti), v kterých tyto děti žijí. Aby bylo naše úsilí co nejúčinnější, je třeba dodržovat základní pravidla rozvojové spolupráce a přistupovat citlivě ke kultuře, ve které příjemci pomoci žijí.
Podmínky a pravidla zahraničních projektů a rozvojového programu Adopce na dálku®
zahraniční projekty, Adopce na dálku®