Arcidiecézní charita Praha se stala partnerem iniciativy WastedHack, která se snaží bojovat proti plýtvání potravinami. Ve dnech 8. – 9. září se v Tesco Praha Eden sejdou kreativci, aby soutěžili v tvorbě krátkého spotu či reklamy apelující na udržitelný přístup k jídlu. Registrace k účasti na WastedHack je možná do konce srpna.
Výzva pro všechny, kdo rádi točí (třeba i na mobil)
Hledáme všechny, kdo dokáží vymyslet a natočit úderný multimediální obsah: budoucí či stávající scénáristy, kameramany, zvukaře, režiséry, kreativce, multimediální studenty, nadšence, vlogery, youtubery, influencery, profíky i laiky, prostě všechny, co baví něco točit (třeba i na mobil).
Skrze krátký, jednominutový multimediální klip, apel, příběh, spot, animaci či „reklamu“ budou mít kreativci za úkol přimět své vrstevníky, aby se zamysleli nad problémem plýtvání jídlem a aby se rozhodli s plýtváním přestat.
Vyhazujeme příliš mnoho potravin
Změna totiž musí přijít odspodu. Dnešní stav je neudržitelný, plýtvání jídlem je celosvětovým problémem. Podle OSN se ročně vyhodí až 30 % vyprodukovaných potravin, což činí 1,2 miliard tun. Podle odborné studie z roku 2021 se problém nevyhýbá ani České republice. Kdybychom na nákladní auta naložili veškeré jídlo, které se v Česku každoročně zbytečně vyhodí, vytvořili bychom kolonu dlouhou 650 km!
Plýtvání jídlem zatěžuje planetu a zbytečně vyčerpává zdroje, které by mohly být využity k zajištění potravy pro ty, kdo trpí nedostatkem a hladem. Nemusí přitom jít o obyvatele rozvojových zemí. Na Charitu se denně obracejí lidé v hmotné nouzi, kteří musí z finančních důvodů šetřit na objemu i kvalitě jídla pro sebe a svou rodinu.
Historicky první český creathon
WastedHack je historicky první český creathon proti plýtvání potravinami. Inspirací mu jsou maratony vývojářů, tzv. hackatony či programátorské brainstormingy, které se konají po celém světě a jejichž cílem je vývoj inovací a kreativních řešení v oblasti IT.
Účastníci creathonu, který se uskuteční v Tesco Praha Eden během 8. a 9. září, budou pracovat s mentory – odborníky v oblasti natáčení profesionálních videí na mobilní telefon ve studiu i v terénu, přípravu scénářů reklamních klipů, psychologie chování spotřebitele nebo eko-šetrné výroby potravin.
Kromě nových zkušeností získají autoři tří nejlepších klipů vouchery na nákup v Alza.cz v celkové hodnotě 90 tisíc korun. A především, klipy burcující proti plýtvání potravinami budou mít následně šanci rezonovat digitálními médii nejen v Česku, ale i v dalších evropských zemích.
Pomocí vašeho bankovního účtu můžete zaslat libovolnou částku. Každý dar je důležitý.
Číslo účtu:
749986/5500
Variabilní symbol:
41
Můžete pomoci jednorázově nebo přispívat pravidelně každý měsíc.
Váš dar proměníme v pomoc lidem, kteří naši podporu potřebují.
Děkujeme, že chcete pomáhat!