Roční příspěvek na podporu dítěte se speciálními potřebami je vzhledem k vyšším nákladům na vzdělání vyšší než u dítěte bez zdravotního postižení. Více informací
Vitala (pracovník za denní mzdu)
Mallika (balička cigaret)
bratr Akash (14 let)
Daya Special School
střední odborná škola pro studenty se specifickými potřebami
umět se o sebe postarat
hraní her
Ahoj, jmenuji se Ashik a je mi 19 let. Chodím do speciální školy, kde mi pomáhají se naučit o sebe sám postarat. Mám totiž mentální postižení, specifickou poruchu učení, špatný zrak a omezenou jemnou motoriku jedné ruky. Do mého rozvrhu ve škole patří i různé terapie. Ruku si můžu cvičit, když v kurzu zkoušíme různé lehčí řemeslné práce. Jsem rád za každý pokrok, který se mi povede udělat.
Naše rodina je velmi chudá, bydlíme u tatínkových rodičů. Tatínek pracoval jako dělník. Teď je doma, protože byl na operaci očí a zatím pracovat nemůže. Maminka chodí balit tabák do cigaret, ale její výdělek je malý. Nemáme dost peněz ani na živobytí. Rád bych chodil ještě do školy. Měl bych pak do budoucna naději vydělávat si nějakou jednoduchou prací.
Dítě má mentální postižení, specifické poruchy učení, špatný zrak a omezenou jemnou motoriku jedné ruky.
Již od roku 1993 realizuje Arcidiecézní charita Praha (dále Charita Praha) v rozvojových zemích řadu projektů. Největším z nich je program Adopce na dálku®, jehož cílem je poskytování vzdělávání a zdravotní péče nejchudším dětem, stejně tak podpora širších komunit (jak obyvatel, tak místního prostředí, okolí a vybavenosti), v kterých tyto děti žijí. Aby bylo naše úsilí co nejúčinnější, je třeba dodržovat základní pravidla rozvojové spolupráce a přistupovat citlivě ke kultuře, ve které příjemci pomoci žijí.
Podmínky a pravidla zahraničních projektů a rozvojového programu Adopce na dálku®
zahraniční projekty, Adopce na dálku®