Roční příspěvek na podporu dítěte se speciálními potřebami je vzhledem k vyšším nákladům na vzdělání vyšší než u dítěte bez zdravotního postižení. Více informací
Shiva Naik (práce v zemědělství)
Savitra Bayi (loupačka arekových ořechů)
sestra Sinchana (15 let)
bratr Chiranjivi (8 let)
Taranga Deaf and Dumb School
5. třída ZŠ
matematika
pracovník v IT
výtvarná výchova
Dobrý den, jmenuji se Harish Naik. S. a chodím do 5. třídy. Ve škole si nejvíce užívám hodiny výtvarné výchovy, kde malujeme a děláme různé techniky. Prý jsem také dobrý v matematice, která také patří mezi mé oblíbené předměty. Matematiku musím dobře umět, protože bych jednou chtěl pracovat s počítači. Po vyučování trávím čas se spolužáky, nejraději hraji kriket, mohl bych ho hrát pořád. Na internátě pomáhám s kamarády s úklidem pokojů.
Mám moc rád maminku a tatínka. I když jsme chudí, moc se snaží, abychom mohli chodit do školy. Mám ještě dva sourozence, všichni chodíme na základní školu. Tatínek pracuje v zemědělství, většinou někde na farmě nebo na poli. Když nemá práci, tak se ji snaží sehnat kde se dá. Maminka pracuje s ostatními ženami při loupání arekových ořechů. Rodiče nikdy neví, jestli seženou další den práci a přinesou domů peníze.
Dítě má sluchovou vadu.
Již od roku 1993 realizuje Arcidiecézní charita Praha (dále Charita Praha) v rozvojových zemích řadu projektů. Největším z nich je program Adopce na dálku®, jehož cílem je poskytování vzdělávání a zdravotní péče nejchudším dětem, stejně tak podpora širších komunit (jak obyvatel, tak místního prostředí, okolí a vybavenosti), v kterých tyto děti žijí. Aby bylo naše úsilí co nejúčinnější, je třeba dodržovat základní pravidla rozvojové spolupráce a přistupovat citlivě ke kultuře, ve které příjemci pomoci žijí.
Podmínky a pravidla zahraničních projektů a rozvojového programu Adopce na dálku®
zahraniční projekty, Adopce na dálku®