Roční příspěvek na podporu dítěte se speciálními potřebami je vzhledem k vyšším nákladům na vzdělání vyšší než u dítěte bez zdravotního postižení. Více informací
Kyebatenda Barati (zdravotník)
Nansubuga Lamula (práce v zemědělství)
sestra Nihira Nakagolo (8 let)
sestra Kagoya Fatia (5 let)
sestra Nakagolo Asharan (3 roky)
bratr Musa Magumba (7 měsíců)
Bukley High School
2. třída ZŠ
znaková řeč
lékař
fotbal
Ahoj, jmenuji se Rahim a chodím do 2. třídy do školy pro neslyšící. Jsem moc rád, že můžu chodit do školy a během hodin se snažím. O své věci se starám, snažím se je mít vždy v pořádku. Ještě moc dobře neumím znakovou řeč, ale dokážu už komunikovat prostřednictvím základních znaků. Ve volném čase rád hraji fotbal s kamarády, ale jsem v pohodě, i když jsem sám. To se pak dívám na fotbal a filmy. Když jsem doma, rád pomáhám mamince, nosím vodu a s tátou chodím pást krávu. Moje nejoblíbenější barva je bílá a z jídel mi nejvíce chutná kuře s rýží.
Jsme sedmičlenná rodina – já, rodiče a moji čtyři sourozenci. Máme domek postavený z cihel, se střechou z vlnitého plechu a na zahrádce pěstujeme zeleninu pro vlastní potřebu. Také máme krávu, a když máme občas dostatek mléka, prodáváme přebytek. Jsem pyšný na svého tatínka. Je moc šikovný, udělal si zdravotnický kurz a pomáhá ve vesnici jako zdravotnický asistent. K tomu si otevřel malý obchůdek, kde si mohou lidé vyzvednout antibiotika a koupit základní léky a zdravotnické potřeby. Já jsem přes týden na internátě na škole pro neslyšící. Pro rodiče není jednoduché zaplatit školné a poplatky pro nás tři co chodíme do školy. V budoucnu by rádi koupili větší pozemek a pěstovali cukrovou třtinu a kávovníky, aby si vydělali více peněz. Naše rodina se účastní společných aktivit v komunitě a dochází na společné modlitby. Dítě je neslyšící.
Již od roku 1993 realizuje Arcidiecézní charita Praha (dále Charita Praha) v rozvojových zemích řadu projektů. Největším z nich je program Adopce na dálku®, jehož cílem je poskytování vzdělávání a zdravotní péče nejchudším dětem, stejně tak podpora širších komunit (jak obyvatel, tak místního prostředí, okolí a vybavenosti), v kterých tyto děti žijí. Aby bylo naše úsilí co nejúčinnější, je třeba dodržovat základní pravidla rozvojové spolupráce a přistupovat citlivě ke kultuře, ve které příjemci pomoci žijí.
Podmínky a pravidla zahraničních projektů a rozvojového programu Adopce na dálku®
zahraniční projekty, Adopce na dálku®