Toto dítě již svého "adoptivního rodiče" našlo. Na pomoc čekají další dívky a chlapci, kteří nemohou chodit do školy a potřebují vaši pomoc. Pomozte jednomu z nich.
Chci adoptovat na dálku
7 000 Kč / rok
Yubu Mwaga (informace nejsou k dispozici)
Miria Namulindwa (posluhovačka)
bratr Elias Isiko (10 let)
St. Maria P/s
1. třída ZŠ
matematika
učitel
hraní fotbalu
Jmenuji se Yusufu a říká se o mně, že jsem chytrý, ostatně posuďte sami. V poslední době jsem v rámci pěti oblastí výuky, jež jsou předmětem hodnocení, získal 420 bodů z celkových možných 500. Ve třídě, kam chodím, zaujímám druhé místo. Studium mě velice baví. Mám zvláštní kreativní přístup při vymýšlení odpovědí na otázky, které jsou mi kladeny. Jsem poněkud plachý, a pokud hovořím s lidmi, které neznám, pak mám tendence dívat se dolů na zem. Jsem spíše uzavřenější povahy, vyhovuje mi samota, nicméně mám několik dobrých přátel, s nimiž se o všechno rád dělím. Pokud mám hlad, jsem mrzutý a nazlobený; v takovém případě se mi nechce nic dělat. Rád pobývám se svými přáteli v blízkosti vodního zdroje a tamsi společně hrajeme. Byla mi dána i jistá míra kreativity; rád vyrábím míče na různé hry. Z jídel mám nejraději rybu s rýží a moje oblíbená barva je červená. Pokud zjistím, že jsem někde pochybil, mrzí mě to. Pak mám tendence být zticha a svoje chyby přiznávám.
Pocházím ze čtyřčlenné rodiny, do které patří moji prarodiče, já a můj bratr Elias. Moji prarodiče navíc mají dvě své vlastní děti, které studují a jezdí k nám na prázdniny; to znamená, že během školního volna je naše rodina šestičlenná. Bydlíme v cihlovém domě o dvou místnostech. Máme zemědělskou půdu, na které pěstujeme plodiny. Převážně pro vlastní spotřebu a pokud je některý rok úroda vyšší, potom přebytky prodáváme. Můj otec bohužel trpí mentální poruchou.Nic nemůže dělat a jeho stav trvale vyžaduje medikaci – ovšem stejně se nelepší. Maminka nebyla schopna se o nás starat a svěřila nás tedy našim prarodičům. Sama se před časem dostala do nepříznivé životní situace, kdy byla nucena bojovat o vlastní přežití. Po nějaké době získala práci jako posluhovačka v domácnosti. Její výdělek je ovšem velice nízký. Moji prarodiče vynakládají značné úsilí na to, aby pro naši rodinu získali potřebné prostředky, ovšem jejich příjmy jsou poměrně nízké a do jisté míry jsou závislí na výnosech z provozování zemědělské činnosti i na podpoře ze strany svých starších dětí. Mají problémy s úhradou školného a ve vzdělávacích zařízeních prosí, aby nás děti nechali studovat, že školné uhradí později ve splátkách. Stárnou ovšem a ubývá jim sil – s pěstováním plodin jim musí pomoci jejich starší děti. Škola kam chodím, se nachází ve vzdálenosti zhruba půl kilometru od našeho domova. Já a Elias tam chodíme každý den. Do budoucna nemá naše rodina momentálně žádné plány. S ostatními obyvateli naší obce máme dobré vztahy a máme se rádi.
Již od roku 1993 realizuje Arcidiecézní charita Praha (dále Charita Praha) v rozvojových zemích řadu projektů. Největším z nich je program Adopce na dálku®, jehož cílem je poskytování vzdělávání a zdravotní péče nejchudším dětem, stejně tak podpora širších komunit (jak obyvatel, tak místního prostředí, okolí a vybavenosti), v kterých tyto děti žijí. Aby bylo naše úsilí co nejúčinnější, je třeba dodržovat základní pravidla rozvojové spolupráce a přistupovat citlivě ke kultuře, ve které příjemci pomoci žijí.
Podmínky a pravidla zahraničních projektů a rozvojového programu Adopce na dálku®
zahraniční projekty, Adopce na dálku®