Roční příspěvek na podporu dítěte se speciálními potřebami je vzhledem k vyšším nákladům na vzdělání vyšší než u dítěte bez zdravotního postižení. Více informací
Juma Tamimu (řidič motocyklu)
Cissy Nankanja (kuchařka)
Mukono Municipal SNE P/S
4. třída ZŠ
matematika
učitelka
tanec, skákání přes švihadlo
Ahoj, jmenuji se Nashibah a říkají o mně, že jsem pilná a pracovitá dívka. Jsem trochu uzavřená a někdy ráda přemýšlím o samotě. Ale ve třídě ráda pracuji ve skupině s ostatními dětmi. Učitelé mě chválí, že jsem se hodně zlepšila, hlavně ve znakové řeči. Ve volnu mě baví hrát basketbal, tancovat a sledovat animované hry a filmy.
Bydlím s babičkou, dvěma tetami a dvěma bratránky v domku o třech místnostech. Ve školním roce ale bydlím ve speciální škole pro postižené děti, která je od nás daleko, a tak dojíždím domů jen na prázdniny. Moji rodiče bydlí spolu ve stejné vesnici, ale já jsem zůstala u tetiny rodiny a jsem tu s nimi moc ráda. Rodiče nás ale podporují, i když táta má ještě tři další děti. Koupil si na půjčku motorku a převáží různé věci a maminka pracuje jako kuchařka v mateřské školce.
Dívka je neslyšící.
Již od roku 1993 realizuje Arcidiecézní charita Praha (dále Charita Praha) v rozvojových zemích řadu projektů. Největším z nich je program Adopce na dálku®, jehož cílem je poskytování vzdělávání a zdravotní péče nejchudším dětem, stejně tak podpora širších komunit (jak obyvatel, tak místního prostředí, okolí a vybavenosti), v kterých tyto děti žijí. Aby bylo naše úsilí co nejúčinnější, je třeba dodržovat základní pravidla rozvojové spolupráce a přistupovat citlivě ke kultuře, ve které příjemci pomoci žijí.
Podmínky a pravidla zahraničních projektů a rozvojového programu Adopce na dálku®
zahraniční projekty, Adopce na dálku®